Tour de Kerteminde 2019

Barecykling var igen med i år til Tour de Kerteminde.

Tour de Kerteminde

Barecykling kører normalt 60 km ruten, men til gengæld så får den også gas hele vejen rundt. I 2019 løbet var vejrguderne dog ikke helt med os. Det stormede næste fra vest og vi gik heller ikke fri af et ordentligt regnvejr. Så de første 40 km blev kørt i et godt tempo og de sidste 20 km foregik i modvind hjem mod mål og det tappede på kræfterne. Vi oplevede desværre at Marshalls i tredje startgruppe kørte forkert to gange og det hjalp heller ikke at efterskoleeleverne stod og dirigerede og den forkerte vej også i forvirringen på trods af de allerede havde set en del ryttere køre den rigtige vej. Men hva "faen" det er jo BARECYKLING ;-)

Herunder kan i se de mest interessante segmenter fra Strava. Husk at føj dem til favoritter (ved at killke på stjernen, så får i dem ned på jeres cykelcomputer inden i når til dem. Bemærk at man skal være PREMIUM bruger på Strava før dette kan lade sig gøre:

Det første segment kommer efter ca. 20 km når vi kommer ud til vandet på østkysten ved Bøgbjerg. Stykket er helt fladt og hovedet skal bare ned og så gælder det om at finde sit tempo, så man kan holde farten oppe. For én gangs skyld har undertegnede hurtigste tid her, men det er også de lange og flade lige stykker, som er min styrke:
Bøgebjerg Strand segment
Efter Bøgebjerg Strand og campingpladsen, går turen ind i landet og vi kommer til, i min verden, den hårdeste bakke i løbet - Måle bakke. Måle bakke er en kort sag på et par hundrede meter, men den er stejl og man kan sagtens nå at syre til hvis man ikke passer på sig selv i starten.
Måle bakke segment
Bemærk at lige efter Måle bakke er der en meget kort og stejl bakke, hvor der er et venstresving. Her er der sket mange ulykker, da cykelryttere kommer for hurtigt ned og skærer svinget. Det kan de modkørende ikke se. Få derfor farten ned og kør svinget ordentligt, så vi får passet på hinanden.
Turen går herefter sydpå og ind igennem Kerteminde by og over broen. Pas på de glatte brosten i vådt føre. Vi så i år heldigvis ingen styrt, men det har der været rigeligt af de tidligere år. Efter broen drejer vi til venstre og ud af Klintevej. Her kommer vi til det næste segment, som kan trække tænder ud for de fleste:
Klintevejbakken
Jeg nåede akkurat lige at komme med en stærk gruppe med over, så jeg kunne sidde i læ i det næste stykke, da vi et par kilometer nede af Klintevej drejer til højre og tilbage mod Munkebo. Stykket var i ren modvind og det er kun takket være en stærk gruppe, at vi formåede at holde snittet oppe og hente en udbryder fra Barecykling (Skotte :-)) og komme samlet i mål. Her finder vi det sidste segment, som er selve afslutningen af løbet og går en smule opad i et par hundrede meter, men hvis man ligger på syregrænsen allerede inden bakken, så har du ingen chance for at spurgte med om de enkelte placeringer.
Slutspurt tour de kerteminde
Skotte kørte en fantastisk spurt og kom ind som nummer to i gruppen, og det var lige en afslutning for ham, hvor det går opad, så godt kørt af ham. Undertegnede sparede sig selv i starten men havde gemt lidt til den sidste del af bakken efter kirken og kunne derfor overhale tre ryttere. Det var en fed fornemmelse, da de ellers så ud til at sætte mig totalt i starten af segmentet.
Resultatet kan du se på Sportstiming.dk:
Af ryttere fra Barecykling kan i se, at:
Nels Hansen blev nummer 32
Jens-Erik Skotte blev nummer 35
Søren Kruse Sorgenfrey blev nummer 40 (med to fejlkørsler af race marshalls havde jeg fået en bedre tid end de to andre ;-)
Resultat tour de kerteminde - Barecykling
Spøj til side. Det var et super hårdt løb med dårligt vejr og Skotte og jeg var ikke specielt motiverede fra starten af, men det blev vi. Og det endte faktisk med at blive super sjovt, hvilket det som oftest gør. Det handler bare om at komme afsted og få kroppen i gang.
Efter løbet var der selvfølgelig pøller, brød og øl. Så det spillede!
Vi glæder os allerede til næste løb, som højest sandsynligt bliver Alpetramp i Brobyværk, som plejer at afslutte udendørssæsonen for os. Følg med på vores blog, da vi skriver omkring det løb og om vi skal køre sammen.
#Barecykling - cykling året rundt!